SALAM MAHABBAH & SALAM UKHWAH BUAT SEMUA

Monday, February 15, 2010

Martial Art






Sekarang ini macam-macam kita dengar kes jenayah.Rasa macam da tak selamat je bila nak kuar kan.Ye la,jenayah ni kita tak dapat jangka kan.Bila-bila masa je boleh berlaku.Paling kesian kaum perempuan yang sering menjadi tumpuan penjenayah bagi melakukan jenayah.Antara cara bagi mempertahankan diri dari serangan penjenayah adalah dengan mempelajari seni mempertahankan diri.Apabila kita sudah mempelajarinya, maka de la jugak semangat yakin & berani bagi mempertahankan diri kita terutama dalam situasi tertentu.


Macam-macam Martial Art yang ada di MALAYSIA ini antaranya silat, wusyu,silambam,muay thai, kungfu,karate,taekwando,taichi, & seni bela diri yang lain.Penulis ingin berkongsi info mengenai salah satu Seni Beladiri yang popular di negara ini iaitu Silat Cekak Ustaz Hanafi.Ingin ketahui dengan lebih lanjut, jom sama-sama kita tengok sudut video Silat.Penulis tidak bermaksud untuk tidak menyukai seni beladiri yang lain cuma ingin berkongsi maklumat mengenai seni beladiri yang diketahuinya..itu je...Majulah Sukan untuk Negara..MALAYSIA BOLEH..


video

2 comments:

imah said...

weh...semart la henfon ni..nk satu blh?

-aHmaD sYukRiE kAruDin- said...

pe..Memang gempakla Silat ni...Rasa cm nk belajar je....

Post a Comment