SALAM MAHABBAH & SALAM UKHWAH BUAT SEMUA

Tuesday, February 16, 2010

Binatang peliharaan


Banyak binatang yang boleh di pelihara.Antaranya hamster, anjing, arnab,ikan,angsa,itik, lembu,kambing, ayam,kucing dan pelbagai binatang yang lain..Antara binatang yang di sebutkan tadi, penulis begitu tertarik dengan kucing.Mengapa??

Penulis begitu menyukai kucing kerana kucing merupakan antara binatang yang manja, comel dan boleh menjadi teman hidup..Selain itu kucing juga boleh menghiburkan kita tatkala kita sedih @ mengalami pelbagai dugaan hidup seperti penyakit, kerja, kewangan dan pelbagai masalah yang boleh menyebabkan tension...Kucing juga telah berjaya untuk di jadikan sebagai teman hidup yang mesra dan boleh bercakap jika di ajar..Menakjubkan bukan...Percaya tak...he2...Tidak mengapa,penulis telah menyediakan satu klip video untuk tontotan umum bagi membuktikan kucing juga boleh bercakap dan menghiburkan hati kita.. Percayalah kucing boleh mendidik manusia untuk bersifat dengan penuh kasih dan sayang bagi menjauhi sebarang bentuk kezaliman...Penulis tidak bermaksud untuk mengatakan binatang lain tidak bagus tetapi hanya berkongsi pendapat mengenai binatang peliharaan yang di sukainya...Antara yang menjadi persoalan penulis (Mengapa KUCHING di SARAWAK dinamakan sebagai KUCHING)..Mumkin ada sejarah yang berkaitan dengan kucing @ sesuatu yang lain sehingga di namakan KUCHING...Penulis berharap agar di MALAYSIA akan ada pusat yang melatih kucing bagi berlatih bercakap dan pelbagai cara bagi sesuatu tujuan seperti menyelamat....Mana tahu satu hari nanti kucing akan bekerjasama dengan anjing bagi tujuan menyelamat...MALAYSIA Boleh....

4 comments:

Nad said...

cutenyer kucing tu.....mcm tuannyer..hehe

malihah1748 said...

Memang betul...Bg pendapat syla, Kucing ni memang le didik manusia bersifat lebih penyayang..Abu Hurairah(Sahabat nabi)mendapat gelarannya atas kesukaanya terhadap kucing..

-aHmaD sYukRiE kAruDin- said...

Menakjubkan betul la..X sangka lak Kucing ni boleh bercakap...Btul2...Sy sokong sangat cadangan penulis 2...Malaysia Boleh

Aine said...

Tu kucing penulis ke? comelnya mereka tido dlm kotak y kecik tu..
tak dinafikan kucing memang manja, dulu pun kat umah sy xde kucing tp suatu hari ada kucing yg klprn dtg umah, so, kami pun bg mknn. smpai skrg dah bercucu cicit...
bila sy balik umah mereka mesti datang dekat sy n.... memang manja dan comel la.

Post a Comment